Cieszy się popularnością od swojej premiery w 1969 roku, a Porsche 914/6 było jednym z najpopularniejszych modeli. Samochód był pierwotnie produkowany jako joint venture pomiędzy Porsche i Volkswagenem, ale otrzymał deklarację jako odrębny samochód z silnikiem Porsche. Samochód szybko stał się jednym z najbardziej udanych samochodów sportowych w historii. Wyższe modele Porsche były droższe, ale nie wszyscy mogli sobie pozwolić na luxusklasyczne modele. Model 914/6 umożliwił wielu ludziom wdrapanie się na sportowy klimat.
Porsche 914/6 wyróżniał się od innych samochodów drogowych, które wtedy pojawiały się na rynku. Wyróżniało go jego nowoczesne i efektowne wzornictwo, a także aluminiowe zawieszenie. Przednie zawieszenie składało się z dwóch wahaczy, zawieszonych na osi poprzecznej i jednego amortyzatora. Z kolei układ zawieszenia z tyłu składał się z wahaczy dwu-cięgiełkowych, które wspaniale radziły sobie z nierównościami jezdni. Zawieszenie Porsche 914/6 było precyzyjnie ustawione, a samochód zachowywał się wyborne na zakrętach. Tak naprawdę powiodły się wszystkie elementy, które wyjściowo tworzyły 914/6, gdyż wszyscy byli tu zwycięzcami: Porsche miało własny samochód, który okazał się bestsellerem na rynku, a Volkswagen mógł rozwinąć swoją platformę.
Silnik
Ekskluzywny silnik bogato wyposażonego Porsche 914/6 to czterocylindrowy silnik o pojemności skokowej 2,2 litra, o mocy 110 KM, wyprodukowany w 1970 roku. Wprowadzono też silnik zasilany benzyne o mocy 82 KM, ze standardowo 4-biegową skrzynią biegów.
Celem modelu Porsche 911/6 było stworzenie samochodu drogowego na poziomie gwiazdy sportowej. Przy okazji modelu 911S zmniejszono początkową ilość mocy z 155 do 110, co sprawiło, że samochód stał się nieco bardziej zwrotny i łatwiejszy w prowadzeniu. Samochód zamienił niestabilność sportowego samochodu na średnią prędkość z długą żywotnością.
Prędkość maksymalna i przyspieszenie
Z układem 4-biegowym Porsche 914/6 osiągał prędkość maksymalną około 150 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosiło 10,4 sekundy. Wersja z siedmio-biegową skrzynią biegów była bliżej wersji sportowej, przyspieszenie od 0 do 100 wynosiło 8,2 sekundy, a prędkość maksymalna osiągała 165 km/h.
Środki bezpieczeństwa
Porsche 914/6 było powszechnie znane z wysokiego poziomu bezpieczeństwa, w porównaniu do innych samochodów sportowych. Wszystkie modele miały w standardziecertyfikowany trójpunktowy pas bezpieczeństwa z klinem podbrzusza, pasy krzyżowe i poduszkę powietrzną. Sztywna, stalowa konstrukcja samochodu redukowała ryzyko kolizji, a zastosowanie odpowiednio wzmocnionych materiałów zwiększało wyważenie samochodu.
Porsche 914/6 z 1969-1972 roku szybko stało się jednym z najbardziej popularnych i najlepiej sprzedających się samochodów sportowych w historii. Wszystko to dzięki solidnym komponentom, doskonałemu wyważeniu i przystępnej cenie. Łatwo staje się jasne, dlaczego wielu miłośników Porsche uważa 914/6 za swojego ulubieńca.